Nieuwe Ruckus Software Release biedt oplossing voor bug in Ruckus Unleashed 200.5.10.0.283_GA_Krack firmware

Ruckus heeft een nieuwe firmware beschikbaar gesteld die een oplossing biedt voor de gevonden bug in de Ruckus Unleashed 200.5.10.0.283_GA_Krack firmware. In de eerder verschenen firmware update voor uw Ruckus Unleashed Access Points, werd een bug aangetroffen die betrekking had op de werking van uw gastennetwerk en de daarbij behorende portal. De nieuwe Ruckus Unleashed 200.5.10.0.291 software release verhelpt dit probleem.

Probleem in versie 200.5.10.0.283
Een korte herhaling van het probleem dat ontstond na het installeren van versie 200.5.10.283:

In de oude versie werd de captive portal pagina gehost op het IP adres van het master AP van het Unleashed cluster. Indien u uw gastennetwerk voorziet van een VLAN ID om het gastenverkeer te scheiden van het control- en management verkeer, en uw firewall staat de routering tussen beide netwerken niet toe, dan kunt u met de voorgaande versies probleemloos gebruik maken van de interne portal van de Ruckus Unleashed APs. De redirect naar de gastenportal werd in de voorgaande firmware versies al op het AP uitgevoerd en de gateway/firewall werd hiervoor niet gebruikt.

Echter, na het installeren van versie 200.5.10.0.283 werkt deze functie niet meer. De redirect naar het IP adres van het master AP word niet langer op het AP ondervangen. Doordat een gast een IP adres uit een ander subnet ontvangt dan die van het cluster management VLAN, zal het verzoek naar de default gateway (uw firewall) van het subnet gestuurd worden. Omdat deze geen routering naar dit subnet toestaat, zal de portal na een upgrade van de firmware onbereikbaar zijn voor clients die verbonden zijn met het gastennetwerk.

Nieuwe software release
Eerder adviseerden wij een downgrade naar een oudere firmware versie uit te voeren indien u firmware 200.5.10.0.283 al had geïnstalleerd. Nu is er een nieuwe firmware die een oplossing biedt voor de bovengenoemde bug. De nieuwe firmware is te downloaden via de support site van Ruckus. Hier vindt u ook de release notes.

Onze supportafdeling helpt u graag verder indien u nog vragen heeft. Alcadis support is bereikbaar via support@alcadis.nl of telefonisch op werkdagen van 09.00 uur tot 13.00 uur op 030 – 220 99 31.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.